Omg sorry:(

Hej på er GULLUNGAR:D

(Hoppas verkligen att ni orkar läsa)
Förlåt för att jag inte bloggat på år och dar.. Men jag har inte haft något intressant att skriva om.
Men iaf, den 23:e är det släktfest hemma hos mig, för att fira min födelsedag i förskott:) Ska bli kul. Åååh tänk att det faktiskt nästan e 3 veckor kvar tills jag fyller 14. Känns skönt att få slippa känna mig som en "98:a".
Om ni undrar vad jag gjorde i helgen så kan jag berätta det!:)

-I fredags var jag och Mana en kort stund på Nova (Nova är en ungdomsgård som ligger i Vallentuna centrum) men vi gick ganska snart, eftersom att det bara var killar där, och dessutom lite äldre än oss, och dem hade precis öppnat (halv 6 eller 5 öppnade dem), så det var ganska tråkigt där:( Men iof så hade dem ju öppet till 12, men vi kunde inte stanna så länge till iaf.
Sen lite senare gick vi hem till henne och så sov jag över, och hade det trevligt där.

-Och lördan var världens TRÅKIGASTE, det kändes som söndag, och det var städdag på gården, så jag gjorde ingenting. Världens tråkigaste lördag, NÅGONSIN.

-I söndags hände ingenting heller, var också fett boring.


Asså jag är fett trött på alla ungdomar (nu låter jag som en jävla kärring på typ 70 år) som inte kan använda GRAMATIKEN rätt. Det stör mig faktiskt. Här är ett exempel från en blogg:

asså kan man aldirg bli lämnad i fred eller , vad stör sig folk på mig eller
fick en samtal från någon invandrare , ey mannen säger han ja bara eh vem är du han bara ja kommer knivhugga dig om du inte ger mig 1000 kr om en månad , ja bara jahapp , han bara säg inte okej , vafan ska man säga då  ? jippie eller ?
asså fan orkar inte med allt kan man inte bara bli lämnad i fred eh aja ..

Klart att man fattar vad hon/han säger, men ändå. Om jag skulle skrivit inlägget skulle det stått precis så här:
Asså kan man aldirg bli lämnad ifred eller? Vad stör sig folk på mig egentligen?
Fick en samtal från någon invandrare (tid?).
Ey mannen, säger han.
Jag: Eh, vem är du?
Han: Jag kommer knivhugga dig om du inte ger mig 1000 kr om en månad.
Jag: Jahapp.
Han: Säg inte okej.
Vafan ska man säga då? Jippie eller?
Asså fan orkar inte med allt. Kan man inte bara bli lämnad i fred? Aja..

Ja, jag kan vara ganska petig med det där, men jag tycker det är ganska viktigt med språket, hur man uttrycker sig.
Men vad tycker ni om den saken? Har jag rätt eller fel tycker ni?


Ses:)
//SagaGammal bild, från i sommras, typ i slutet av maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0