Ska till Boda Borg på lördag!:D Yeay

Hej igen:)

Jag ska till Boda Borg på lördag och det ska bli så kul! Det är lite som Fångarna på fortet ungefär, för de som inte vet (direktlänk till deras hemsida: http://bodaborg.se/ )

Jag hade tänkt lägga ut lite bilder på de teckningar jag ritat nån gång, men kan tyvärr inte lägga ut nya bilder.. :(
(Fast jag kanske kanske kanske lägger ut då när jag var på Boda Borg, så ni får se. Om jag har möjlighet att ta några bilder och lägga ut!) Då får ni se hur jag ritar! Och kanske få lite inspiration. Jag ritar mest mode- och trendkläder, för mode är en sotor del utav mitt liv! Här är en uppgift jag fick göra i skolan för inte så länge sen, som handlar om det jag älskar (om ni orkar läsa får ni gärna det) :


Vad är kärlek för mig? 

Jag älskar många saker. Men jag kan inte skriva om allt jag älskar,
eller tycker mycket om, för då skulle det bli för mycket text.
Men jag kan väl börja med att skriva  om min kärlek till mode, eller fashion.
Mode är en väldigt stor del av mitt liv, ärligt talat skulle mitt liv vara astråkigt annars, jag vet inte ens om jag skulle leva lycklig, om mode inte fanns. Fast jo, men jag skulle känna att något fattades. Klart jag fortfarande skulle leva lyckligt, men inte på samma sätt.

Det som jag tycker är “roligt” med mode, är att jag älskar när de senaste trenderna släpps, och för det känns bra att ha på sig det som är hett och trendigt, jag vill liksom visa att jag har koll på modet, eftersom att jag är intresserad av det. Tro mig, om jag skulle vara miljadär eller nåt, då skulle jag köpa fina, dyra och stilrena kläder från de kändaste märkerna som Louis Vitton (åååh jag älskar deras väskor!!), Marc by Marc Jacobs, Dolce & Gabbana, Stella Mccartney, Gucci, Miu Miu, Prada, Chanel, Christian Dior, Alexander Mcqueen, Chloé, Emilio Pucci, Fendi, Jil Sander med mycket mera!
Men precis ALLT som man ser i tidningar, bilder från catwalken och folk som ger tips på snygga plagg som är trendiga men inte lika svindyra som de världskända märkerna, e ju inte alltid snyggt, men en stor del är snyggt. Jag brukar ha ganska bra koll på vad som är trendigt, men i somras visste jag typ allt som var trendigt, eftersom att jag hade läst och haft stenkoll på vilka kläder som var it-plagg, och trendigt. Du kanske har varit lite uppmärksam när du varit i stan och sett tjejer som t ex burit starka neon färger, jeans (typ jeansjacka och jeansshorts), maxiklänning (långklänning ner till fötterna), kavaj, läder och skinn, ballerinor (en typ av sko), blommigt, randigt, långkjol, vit tunika med spets, stickat och virkat mm. Det här är bara en bråkdel av sommarens mode 2011, och jag har bara tagit det vanligaste av det som var trendigt, det som man oftast såg tjejer ha på sig. Jag kan fortsätta i en evighet, men nu sätter jag nog punkt på min uppgift!

Saga, åk 7


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0